středa 30. prosince 2009

Dají se ovlivnit pocity?

Tenhle článek mě přiměla napsat kamarádka, když jsme dneska měli debatu u jedné očišťující metodě z Klíče (Mám tě rád). A prohlásila, že to říká lidem jenom když to opravdu cítí, což je samo o sobě zajímavý, protože jak vznikne ten pocit, že máte někoho nebo něco rádi?

Většina lidí řekne, že se to prostě stane, že je to baví atd. A já na to
říkám ano, tohle je pravda, pokud vás to baví, tak samozřejmě to budete dělat i rádi. Je tu ale i druhá možnost. Kdy vy můžete pomocí svých myšlenek navodit ten daný pocit v podstatě okamžitě a kdykoliv.

A nejlepší na tom je, že tím můžete i rozzářit úsměvy lidí kolem sebe!! A dodat jim dobrou náladu. a jde to kdykoliv.

Co je pro to ale potřeba udělat?

  • musíte poznat sami sebe. Zjistěte jaké pocity máte zrovna teď, jaké prožíváte poslední dobou. Zjistěte co je způsobuje.
  • DŮLEŽITÉ je si také uvědomit, že všechno vychází z nás. Nikdo jiný vás nenaštve, on pouze něco udělá, ale ten samotný pocit zlosti vzniká ve VÁS. Stejně tak vzniká štěstí, láska atd. pouze ve vás!!
  • Rozdělte si je na ty špatné a ty dobré.
  • U těch špatných zjistěte co je způsobuje a odstraňte to. A odpusťte sami sobě, že jste svou skvělou mysl nechali zabývat se takovýma malichernostma.
  • U dobrých pocitů zjistěte co vám je způsobuje, jak se ten pocit tvoří, pozorujte dobře co prožíváte. Zkuste si to co nejlépe zapamatovat.
  • Zavřete oči a představte si život přesně takový jaký ho chcete. A prožívejte to, užívejte si, zkuste si vyvolat co nejvíc těch dobrých pocitů. U toho se zaměřujte pouze na ten cíl, ciťte se jakoby jste ho už měli.
  • Používejte afirmace a vždy když nějako u řekněte, představte si na chvilku jak byste se cítili, kdyby to už byla pravda :) opět to zkuste prožít.
  • Zkuste sami sobě říct: Mám tě rád!! sledujte jaké to ve vás vyvolá pocity.. říkejte si to několikrát denně.
  • Potom to zkuste říct i dalším lidem kolem sebe. Můžete to třeba i říct lidem, které nesnášíte. A přitom prožít ten nádhernej pocit, mít někoho rád. Nehledě na to, že třeba to odstraní ten blok, který tvořil tu vaši nenávist.
Samozřejmě jde o i u jiných pocitů, můžete si navodit pocit toho že jste zdraví (a tím se i uzdravit), pocit že jste bohatí,... a cokoliv si vzpomenete, ale pokud ještě nemáte moc zkušeností v této oblasti tak doporučuji začít u pocitu lásky. Jelikož se s ní pracuje úplně nádherně a dokáže opravdové divy už na začátku.

Ještě bych rád dodal pár věcí, které jsou docela podstatné. Pokud se chcete naučit ovládat svoje myšlenky a pocity.
  • rozhodně si musíte uvědomit, že to nepůjde ze dne na den. Je to dloooouhý proces vývoje vaší osobnosti. A vy musíte vydržet i přes počáteční neúspěchy.
  • Dobré je začít s afirmacemi (krátké věty, které si říkáte několikrát denně nahlas, v duchu. A tím jak si je neustále opakujete tak se postupně stávají vaší realitou. A vy zjistíte, že máte nad svým životem kontrolu, jenom jste ji předtím neviděli.
  • Kupujte, půjčujte si a studujte knížky o osobním rozvoji, atd. Připojte se na různé fóra o osobním rozvoji. Najděte si nové přátele se společnými zájmy.
  • Najděte si mentora. Jde to i bez něj, ale pokud máte ve svém okolí někoho kdo už je tam, kde chcete být vy, tak vám to může usnadnit cestu.
  • Postupně jak budete zjišťovat, že máte ve svých rukách obrovskou kontrolu nad svým životem a budete věřit, že dokážete ovlivnit cokoliv ve vašem životě, tak i to navozování pocitů štěstí půjde samo.

2 komentáře:

  1. Jestli se dají ovlivnit pocity ?
    Určitě dají, jen to chce ten zprávný způsob. Spolehlivě naše pocity dokáže ovlivňovat vnější prostředí, jako je to u mě. Př. Povidám si/píšu si s někým, kdo se necítí zrovna dobře a mám tendenci se tím nakazit a cítit se podobně. Taky mě teď celkem štve má krysa. Kupoval jsem ji asi před půl rokem za 1.400 z CZC.cz. Ze začátku fungovala upa suprově. V poslední době začalo zlobit kolečko. Já nedělám nic a stránka se sama posunuje nahorů a dolů, hudba se zeslabuje, zesiluje. Dost to dokáže otravovat. Občas mi dojde trpělivost a hodím si tam napůl vyklikanýho taky Logitecha a nebo jedu na Touchpadu. Ale to jsem trochu odbočil...
    Teď momentálně sedím u noťasu, poslouchám INE KAFE live in Praha, všichni už spí a já mám absolutní klid na moje osobní záležitosti.
    To hlavní ale je, že mě hodně dokáže ovlivnit vnější prostředí a lidé kolem mě. A to pro moji osobu a pro další vývoj není zrovna dobré. Když jsem jel domů s meetingu Ori nabitej energií a dobrou náladou, spolehlivě mi ji dokázal vzít děda ještě cestou autem. On tomu nevěří a prostě se mě snaží přesvědčit, že je to blbost něco takovýho dělat a nikam to nevede. No a ono to pak jde hodně těžko. Má s tím co mluvit i motivace a když vás neustále někdo shazuje dolů, časem vás to přestane bavit. Teda u mě se to zhoršilo.
    Afirmace a ovlivnění mých pocitů. Ono to i jde, jen u mě to má spíš krátkodobý účinek. Pár desítek minut/hodin jsem naprosto v pohodě a nic mě netíží, a pak se stane něco ... a jsem opět zpátky, kde jsem byl.
    Knížky o osobním rozvoji mám dvě, vlastně asi tři. Prve jsem se pustil do How to become an alpha male. Kombinuju to s fórem SD. Zatím na mě není vidět nějaký extra posun nebo rozdíl. Ono to totiž není jen tak, překopat vzorec myšlení a chování vůči okolí.

    To "mám tě rád" neříkám moc často. Ono mít rád a mít rád je taky rozdíl a každý to bere jinak. Ono to není zase tak těžké říct, ale opravdu to tak cítit.
    jinak.. Mám rád hraní na kytaru - baví mě to, pořád se objevují nové songy a je to i jistý komunikační prostředek.
    Mám rád žonglování - je to o tréningu a trpělivosti a dá se neustále zlepšovat a postupovat výše.
    To byly dva takové příklady a odůvodnění proč to vlastně dělám. Ani jedeno nebylo jen tak, na kytaru se učím už víc než půl roku a pořád bych měl označení začátečník. Je to o tom, udělat si čas, věnovat tomu usilí a hodí se i špetka talentu.
    Obě tyto věci dělám pro radost, zvedají mi náladu. Je to můj způsob, jak se oprostit od negativního myšlení. Celkem mi pomáhají i PC gamesy. Hlavně na odreagování a vypnutí přepracovaného mozku.
    Vlastně, když to tak vemu.. K hraní na kytaru jsem byl taky ovlivněn. Táta na ni hrával a jak začal bratránek, přidal jsem se taky. K žonglování jsem se dostal stejnou cestou.
    Pokud jde o mého mentora, tak ho vidím ve druhém bratránkovi (autorovi blogu).

    OdpovědětVymazat
  2. u těch afirmací, je to o tom vydržet si to říkat dost dlouho. Ze začátku to působí třeba jenom pár minut, ale čím častěji a dýl si to říkáš, tak tomu víc začneš věřit a začne to být vlastně normální stav.

    K tomu ovlivnění okolím, taky jsem měl tohle období. I když přiznávám, že když mě někdo řekl, že ten Ori je nanic, že si tím nevydělám, tak jsem měl spíš pocit mu ukázat že to jde a o to víc jsem se snažil. Je to o pohledu na věc.

    Co se týká knížek osobního rozvoje, rozhodně bych nebral všechny knížky co přečteš za dogma, z každé si vezmu to co potřebuju nebo co se mi líbí. Neberu jednu knížku a postupy v ní jako jediný správný.

    Jak už si řekl, chce to čas ;) ale výsledky stojí za to.

    OdpovědětVymazat