pondělí 28. prosince 2009

Vyčištění života od balastu

Měli jste někdy potřebu začít úplně odznova?
Mě to teďka docela chytlo, když jsem rozečetl knížku Klíč. Hodně se v ní mluví o očiště a oproštění se od vlastních limitů a předsudků. A dneska se pustím do toho "úklidu".


Co všechno je v plánu uklidit, předělat a hlavně, jak mi to pomůže?
  • Vzít nepotřebné věci a zbavit se jich - v duchu minimalismu, čím méně věcí mám kolem sebe při práci tím méně mě budou rušit. Tohle může pro někoho být docela těžká věc,... vzít všechny ty věci, které celou dobu tak skupoval, a zabralo mu to třeba i hodně práce a vzalo hodně peněz, než to udělal tak jak to má teď. Pro něj bude možná jednoduší varianta tyto věci vzít a uklidit je do skříní, atd. kde prostě jenom nebudou vidět. Já osobně dávám přednost tomu tu věc vyhodit, pokud ji už nikdo jiný neupotřebí,... pokud ano, tak ji někomu věnuju.
  • Probrat složku Důležité a zbavit se nepotřebných věcí - Opět pokud bude složka prázdná a vy budete řešit věci ihned jak přijdou popř. je tam necháte jen po určitou dobu, tak to povede k menšímu stresu. Navíc moje složka důležité je už plná k prasknutí, a vím, že tam je hodně věcí, které musím udělat, což mě stresuje ještě víc, takže to protřídíme.
  • Protřídit a promazat mail v Outlooku - opět když má člověk v přijaté poště minimum nebo ideálně žádný mail a všechno má dle systému roztříděné, tak to přináší daleko více klidu a spokojenosti, protože máte věci více pod kontrolou, nemusíte každý mail zdlouhavě hledat a zjišťovat, jestli už jste na něj odpověděli nebo ne,... Pokud jste na mail odpověděli a už není potřeba -> pryč s ním, pokud si ho potřebujete ještě nechat z důvodu komunikace na projektu atd. Dejte ho do speciální složky, stejně jako různé maily, které se vám třeba líbí a chcete si je nechat -> udělejte jim speciální složku a i tu jednou za čas promazávejte.
  • Uklidit pokoj, vysát atd. - z tohodle prostě budu mít pocit, že nežiju jak prase :) protože už to je prostě potřeba udělat :) Tady jde pouze o můj dobrej pocit :) a vám radím to samé. Nedělejte tyhle věci dokud vy sami nemáte pocit, že až to uděláte, tak z toho budete mít radost. Rozhodně neuklízím kvůli každé návštěvě (maximálně trochu odklidím věci, aby bylo kde sednout atd.)
  • Sundám věci z nástěnky snů a zamyslím se nad novýma věcma - když vás už nepřitahují vaše cíle, které jste si vytyčili, tak je asi nejlepší začít znovu, vytyčit si nové, nebo najít nové zapálení pro ty stávající. Jakmile budou vymyšleny nové věci, ihned je tam přidám.
  • Vytvořím myšlenkovou mapu svého života - zamyslím se nad svým životem, co bych od něj chtěl, co mi to dá, jak se k tomu můžu dopracovat a to hned v několika oblastech života. A co je hlavní, dám si to na papír, protože s tím se daleko líp pracuje, než když to má člověk jenom v hlavě.. nebojte se vzít tužku a čmárat si :) a dělat si poznámky :) více o myšlenkových mapách najdete na internetu :)
To by bylo asi tak všechno, neříkám, že to všechno stihnu dneska, ale doufám, že toho zvládnu co nejvíc. Ještě je v plánu podívat se na video školení Instinkt zabijáka od Ivo Tomana a přečíst další část klíče, ale budu informovat o tom jak postupuju, jestli to přináší výsledky atd.

Máte vy nějakou metodu, která vám funguje, na to abyste se cítili šťastní a nezahlcení vším okolo? podělte se v komentářích :)

2 komentáře:

  1. Tak s tím, začít znova to bude těžší.. páč novej byt není zadarmo a jeho provoz taky ne. Bude mi hold muset stačit můj pokoj, o který se dělím s Terkou (pes-ženského pohlaví) a mámou, která je 1/3 dne v práci, 1/3 v druhým bytě a 1/3 dne se mnou (ale to většinu prospí).
    Zbavit se věcí, které jsou nepotřebné, zabýrají místo.. to je mega velký problém v naší rodině. Mám schované moje hračky a ještě i máminy, stejně jako dupačky a podobné. Myslím, že v době, kdy budu mít vlastní děti, tyto věci budou absolutně k ničemu. Jenže máma a bábi jsou zásadně proti a já s tím nehnu.
    Svůj pokoj se snažím uklidi už tak od 5ti let a ještě se mi to od té doby moc nepovedlo...
    Složku důležité nemám ani zavedenou, snažím se vše řešit co nejdřív. Dostanu úkol udělat výběr songů, spustitelných všude s vytisknutým obalem. Tak se do toho prostě pustím ve volné chvilce a mám klid. Ovšem se vším to nejde a buď to mám v hlavě nebo funguje organizér.
    Maily moc neřeším. Mám dvě schránky na centrumu a jednu na seznamu. Seznam mám kvůli lide.cz a spolůžákům. Na centrumu mám jeden jakože na "nedůležité" věci a druhý takový oficiálnější. Roztřízený nemám ani jeden. Pošta mi moc často nechodí. Akorát teda spamů mám tak kolem 150 za týden. Asi bych na to mohl trochu mrknou a setřídit..
    Nástěnku snů nemám, jeden sen, který jsem si určil a taky si ho splnil (ikdyž né přímo způsobem, který jsem si zvolil, ale to není až tak důležité). Jednalo se o komunikátor HTC. Teď mám těch snů krapet víc, taková nástěnka by nebyla na škodu. Mám v plánu si pořídit, jen je problém s jejím umístěním.
    Do myšlenkové mapy mého života jsem se zatím nepustil, ikdyž jsem to malinko přiblížil v komentáři u článku "Kde najít motivaci něco dělat?".
    Jinak nějakou vlastní metodu přímo nemám. Občas ale když splním za den věci, které jsem si naplánoval tak si pustím super music do sluchátek nebo nějaký filmík či seriál a relaxuju... Nemusím na nic myslet, to je otázka až dalšího dne.

    OdpovědětVymazat
  2. Co se týče nástěnky snů, tak to nemusí být přímo nástěnka;) klidně si to můžeš nalepit na stěnu nebo nad postel,... ;) Co se týká těch nepotřebných věcí, zkus je teda prodat na aukru, pokud mají vaši takovej problém se jich zbavit zadarmo :) a nebo prostě postupně po kouskách to odnášej pryč, někomu to dej.. ale po co nejmenších kouskách ;) a hlavně to nehaž do svýho koše nebo do popelnice před domem, kde by si toho mohli všimnout.

    OdpovědětVymazat