sobota 30. července 2011

Co je to minimalismus?


Odpověď na tuhle otázku bude hodně složitá. Jelikož podle mě může minimalismus znamenat pro každého něco jiného. Pro jednoho je to výtvarný směr, pro druhého směr architektury, druhý to má za životní styl,...  Takže se pokusím odpovědět za sebe - co znamená minimalismus pro mě?


Minimum věcí - čím míň věcí, tím menší bordel, tím míň starostí a tím víc času


Maximální užitek - díky tomu, že mám málo věcí, tak každou z těch věcí, kterou mám využívám naplno a nestane se mi, že by tu jenom tak ležela


Orientace na lidi - když máte míň věcí, tak o ně máte míň starostí a máte víc času na to být se svými blízkými a lidmi, které máte rádi a budovat s nimi zdravé vztahy.


Vnitřní klid - nesnažím se řešit všechno co se děje kolem mě, nemám potřebu být zahlcený informacemi a tím pádem mám čas na sebe, čas poslouchat svůj vnitřní hlas, čas na odpočinek, relaxaci atd.


Finanční blahobyt - inu může se zdát, že minimalismus může být praktikován hlavně lidmi, kteří jsou chudí a nemají dost peněz atd. Ovšem to je omyl, při hlubším pohledu zjistíte, že právě diky tomu, že nelpíte na věcech a nepotřebujete mít každou věc, kterou uvidíte, vaše finance se velice rychle začnou uzdravovat a začnete tvořit své vlastní bohatství, o kterém se může ostatním jenom zdát.

Respekt k přírodě - i když nejsem žádný velký ekolog atd. tak díky minimalismu jsem se začal snažit být v jednotě s okolní přírodou - zbytečně ji neznečišťovat a chovat se k ní ohleduplně. Jelikož nebýt přírody kolem nás, tak nejsme ani my. Ostatně ono když si zároveň nekupujete tolik věcí, tak to znamená že neprodukujete ani tolik odpadu což už samo o sobě je dobře :)


Štěstí - sice ho mám až na konci, ale je to hlavní. Řekl bych, že je to samotné jádro minimalismu - být šťastný a vděčný právě teď a tady. Být spokojený s tím co mám a věnovat svoji pozornost a lásku pouze věcem, na kterých mi opravdu záleží, které následně zase přináší tento pocit štěstí mě.


Co znamená minimalismus pro vás? klidně se podělte o svoje postřehy a názory v komentářích :)

Žádné komentáře:

Okomentovat