úterý 26. července 2011

Proč není na co čekat, když jde o investování?

Nedávno jsem psal jeden... dopis... kde jsem vysvětloval svůj postoj investování atd. I když to bylo původně určený pouze pro tu jednu osobu, tak si myslím, že zrovna tahle část by mohla být i veřejná s pár úpravama :). Takže se na to vrhneme :) 


Spousta z vás si možná myslí - je mi 20... na nějaký investování, spoření atd. mám ještě času dost, teďka si chci užívat života, koupit si tohle, tohle, tamto... A mít nějakou rezervu? Na co? Víte... Já se na to dívám trochu jinak...


Osobně se věnuju investicím ne proto, abych vydělal miliony a stal se jedím z těch namachrovaných milionářů, co dávají okatě najevo, že oni mají ty peníze a rozhazují kde můžou, všechno chtějí nejlepší atd. U mě je to záležitost toho, že když jsem se zamyslel co v životě chci, tak jsem zjistil, že na to bude potřeba docela dost peněz. Ale myslím, že na tom budeme všichni stejně ;) Potkáte nějakou ženu, která vám padne do oka, zamilujete se... Pokud vám to bude klapat, tak časem budete chtít bydlet třeba spolu a máte dvě možnosti - buď vás to bude stát nájem a nebo budete mít dost peněz na to koupit svůj byt, třeba se budete chtít vzít...to stojí taky nějaký peníze,... a třeba přijde i na děti.. a přiznejme si to narovinu... Děti stojí opravdu hoooodně peněz.


Já osobně bych ale jenom velice nerad řešil všechny tyhle věci půjčkou, popř. když by sme na to měli, ale museli bysme díky tomu potom jenom živořit a hádat se o každou korunu jestli si za ni koupíme rohlík a nebo nás o ni oškubou na hypotéce...Jde o to, že pokud teďka vybuduju dostatečnou zásobu peněz a dobře je investuju, tak až budu chtít řešit bydlení, tak si budu moct dopřát opravdu takový jaký chci, jelikož budu mít víc peněz v hotovosti, následně když budu splácet třeba hypotéku, tak budu moct být o hodně klidnější - protože budu vědět, že i když třeba přijdu o práci, tak můžu šáhnout na svoje investice a platit z nich splátky třeba pár let...Popř. pokud se mi podařilo nashromáždit opravdu dostatek, tak můžu hypotéku platit jenom z toho co mi vydělají moje investice... A neřešit to vůbec... :)


Ať se říká co chce o penězích ve vztahu - nejsou důležité atd... Tak i když třeba není důležitý mít na kontě miliony,... tak rozhodně je důležité nějaké peníze mít, protože jejich nedostatek může (a pravděpodobně se tak stane) zapřičiňovat většinu hádek, nedorozumění, tím pádem i stresu, rozvodů,... atd. A tímhle já opravdu procházet nechci - protože mi to přijde zbytečný :) Momentálně jsem student, ale až dostuduju, tak nechci jít ze školy "do světa" s holým zadkem a modlit se, abych někde rychle našel práci... Chci být už aspoň nějak základně zabezpečený, abych věděl že mě jenom tak něco nepoloží a že mám aspoň nějaký základ do života...


Ještě bych nakonec rád řekl... že co se týká investování, tak byste s ním měli začít co nejdřív, pravidelně a hlavně v co největších částkách (čím jste starší, tím větší víc pak budete muset spořit, abyste se dostali na stejnou úroveň jako někdo kdo spoří a investuje už od mládí) :). Pouze teoretický příklad - pokud budu investovat 100Kč/měsíc po dobu 10ti let při 5% zhodnocení - získám na konci  cca 15 600Kč, pokud bych to samé zopakoval pro 500Kč - tak se dostanu již na 77 600Kč... a když dám bokem 3000Kč/měsíc, tak za 10 let se dostanu na hodnotu kolem 460 000Kč :) A čím větší úrok jsem schopný získat... tím samozřejmě také narůstá důležitost velikosti té investované částky - zopakujeme si modelové příklady, ale použijeme zhodnocení 10% pa. 100Kč - 20 400Kč, 500Kč - 101 000Kč a 3000Kč/měsíc vám přinese při 10% přes 600 000Kč... 


Jaký je váš názor na investování? klidně se podělte v komentářích :)

2 komentáře:

  1. je to skvělá myšlenka. Přemýšlím o investování v menší částce, jenže já amatér nevím jak a kde.

    OdpovědětVymazat
  2. Začal bych přečtením si knížek od Roberta Kiyosakiho - bohatý táta, chudý táta; cashflow kvadrant, bohatý táta radí jak investovat... následně si zkusit vygooglit nějaké semináře - osobně můžu doporučit semináře od Fio Banky, které jsou zdarma a skoro ve všech větších městech. Dále potom třeba knížky Inteligentní investor od Benjamina grahama nebo Investiční strategie pro 3. tisíciletí od Pavla Kohouta.... Pokud se ale bavíme o opravdu malé částce (do 10 000Kč), tak stejně bude nejvýhodnější podílový fond - a který konkrétně pro vás bych se poradil s vaším finančním poradcem.

    OdpovědětVymazat