neděle 6. ledna 2013

Vítěz je sám - Paulo Coelho

A máme tu další přečtenou knížku :). Docela mám ze sebe radost, že jsem si udělal dost času i na knížky, které nejsou vyloženě naučné. Ale musím přiznat, že tím, že je tohle snad moje první "normální" knížka od základní školy, tak recenze bude možná trochu slabší, což vás ale doufám neodradí od přečtení... protože já to zvládl přečíst asi za 4 dny (což je snad  moje nejrychlejší doba na cca 370 stránek textu) a byl jsem tím nadšenej.

Příběh nás zavede do Cannes na filmový festival do světa lesku, záře světel, smetánky filmového (a nejenom toho) průmyslu. Kde pro mě bylo ze začátku trochu složitější se zorientovat, jelikož autor sleduje zároveň několik příběhových linií, které se postupně slučují a zanikají. Tím, jak hlavní osoba - Igor, podnikatel, který má všechno co by si člověk mohl přát. Jen ho opustila žena, kterou miloval a právě za tou se vydal do Cannes. Na začátku chce, aby se k němu vrátila, ale jak postupně utíká čas, příběh jde dál a Igor si začíná uvědomovat, že to nebylo až tak růžové jak si původně představoval. A ženu, pro kterou si přijel už ani nemiluje.

K tomu, že ji miluje a chce, aby se vrátila se rozhodl využít vzkazů. Každý vzkaz byla nějaká vražda. Což znamená, že se nám vedle milostného příběhu velice rychle ukáže i kriminální příběh plný vražd a vyšetřování. Řekl bych, že to byl opravdu hodně podrobný exkurz do mysli z části geniálního a z části naprosto šíleného člověka (doporučuji ho neodsuzovat hned (a nepřestat číst), jak vám jeho chování přijde divné, ochudili by jste se o kus myšlenky, která je protkaná celou toto knížkou).

Ovšem pokud čtenář u čtení i trochu přemýšlí, tak se mu naskytne snad ještě geniálnější pohled od světa módy, modelingu a showbyznysu. Zjistíte, že být herec/modelka rozhodně není tak skvělé, jak se to prezentuje všude v televizi. A pokud opravdu chcete být v tomto odvětví úspěšní, tak musíte snášet nehorázné ponižování a následně si nechat vzít skoro celou svoji svobodu. Takže doporučené čtení i pro všechny slečny, které sní o tom, že budou slavné herečky, modelky atd.. aby si uvědomili co jim to přinese a co jim to taky vezme.

Jinak knížka se dá sehnat třeba TADY.

Žádné komentáře:

Okomentovat