středa 5. ledna 2011

Co chci tento rok zvládnout?

Sice se poslední dobou řídím filozofií, že nejlepší cíl není žádný cíl. Pořád s ní zcela souhlasím, ale taky bych rád využil začátek roku k tomu, abych si stanovil pár bodů, ke kterým bych se rád přiblížil během tohoto roku 2011.

Hodně z nich bude v duchu minimalismu, který mě dostává víc a víc a přijde mi čím dál víc dokonalejší. Hlavně mám pocit štěstí, který mi nějaký čas chyběl. A přitom stačilo tak málo, pouze se přestat dívat po všech těch věcech, které bych chtěl... Ale vůbec je nepotřebuju.
Někdo by mohl namítnout, že to je vzdávání se svých snů - já říkám není! Je to pravý opak. Pokud vypustíte z hlavy všechny ty "sny" které byste chtěli mít, ale vůbec je nepotřebujete (ať už je to nové Audi, dům za několik miliard, nové oblečení, nová kabelka,... doplňte si cokoliv), tak se konečně můžete začít soustředit na všechny ty věci, které vás v životě naplňují štěstím - ať už je to vaše rodina, pohyb, váš pes/kočka... A tak získáte svůj největší sen - BUDETE ŠŤASTNÍ! A to ne, za 10 let až si koupíte auto, dům,.. Ale hned teď s tím co máte.

A věřte mi, že pokud budete šťastní a spokojení, tak najednou pocítíte, že všechny ty další věci, které jste chtěli se začnou tak nějak vytrácet z vašeho života a je to dobře, nechte je jít a buďte jim vděční za to, že vám tím umožnili být šťastní.

Tím ovšem neříkám, že je špatné dávat si nějaké cíle, typu chci to a to auto, chci mít zainvestováno tolik a tolik, ve skutečnosti je to dobré, ale nesmíte si z toho udělat střed vesmíru a smysl vašeho života. Pokud máte zdravou finanční situaci, tak vám to může pomoci a nenarušuje to váš vnitřní klid.

Čímž už se dostávám k těm pár bodům, ke kterým bych se rád tento rok přiblížil...
  • Splatit všechny dluhy a být tzv. Debt-free - což pro mě znamená opět snížení stresu, jelikož potom už si nemusím dělat hlavu s tím, jestli pracovat víc abych měl na splátku nebo dělat něco co mě baví.
  • Mít zainvestováno cca 100 000Kč - opět se zde posouvám k tomu vnitřnímu klidu, protože pokud vím, že mám takovouto rezervu, která tím, že bude dobře zainvestovaná mi tvoří další příjem, tak opět vím, že mi stačí pracovat méně a můžu se opět více věnovat věcem, které miluju.
  • Snížit svoje výdaje o všechny položky, které nejsou absolutně nutné
  • Zvýšit svůj příjem o 10-20% (schválně neříkám jak, uvidíme jak budu kreativní během roku) :)
  • Pro některý to může být trochu překvapení, ale rád bych se usadil ve vztahu :) místo toho být free :) (i když to už je v podstatě asi splněno :))
  • Začít běhat naboso - resp. ve Vibram FiveFingers
  • Denně mít alespoň hodinu věnovanou pohybu
  • Více chodit/jezdit na kole/bruslích,... místo využívání auta
  • V rámci možností poupravit jídelníček, aby byl zdravější 
  • Denně mít čas na sebe a na relaxaci... 
  • Eliminovat čas na facebooku pouze na ten "produktivní". 
  • ... Zjednodušit vše co jde, na to absolutně nejnutnější 
Tím bych to asi ukončil :) Tohle jsou ty hlavní body, zatím nevím jak se dostanu k jejich splnění, ale věřím, že to zvládnu a rok 2011 skončím zdravější, silnější a hlavně ještě šťastnější než  jsem skončil rok 2010. A vám přeji to samé. Pokud chcete, tak se ke mě můžete připojit a můžeme se o některé z těchto cílů snažit společně, pokud o to máte zájem. Klidně napište do komentářů, nebo se ozvěte :)

Žádné komentáře:

Okomentovat