pondělí 3. ledna 2011

Výzva pro leden - využívat méně auto

Za listopad a prosinec jsem se svým Gčkem ujel hoodně slušnou dávku kilometrů - přesně je to 3777,7km. Což mi spotřebovalo 308,5 litrů benzínu za celkem 10423Kč!! Do toho ještě různé další výdaje, které se týkaly auta vyšly na cca 2300Kč za tyto dva měsíce.
Když se na tyto čísla dívám teďka s malým odstupem času, tak si říkám, že to snad ani není možné, kdybych omezil všechny, ty jízdy, které nebyly absolutně nutné, tak bych mohl mít najeto o několik tisíc kilometrů méně, ušetřit tak nejenom svoji peněženku, ale také životní prostředí, palivo atd.
Možná se ptáte co mě k tomu přimělo se nad tím vůbec takto zamýšlet... A ještě teď v lednu, když je venku zima, a většině lidí, kteří mají auto přijde naprosto normální jet všude autem. Má to hned několik důvodů...
  • Ten hlavní je, že čím dál více se mi líbí filozofie minimalismu - aneb není potřeba zbytečně spotřebovávat :)
  • Zdravotní efekt - pokud místo jízdy autem půjdu pěšky tak kromě toho, že ušetřím za benzín, tak ještě budu na čerstvém vzduchu, spálím kalorie a udělám něco pro svoje zdraví. WIN-WIN situace
  • Životní prostředí - i když nejsem úplně příznivec myšlenky o globálním oteplování, tak uznávám, že některý auta prostě smrdí víc :) a když budou jezdit míň, tak se bude všem líp dýchat :)
  • Finanční důvody - ani, ne tak, že by na to nebyly peníze :) Ale každý zbytečný kilometr = další zbytečný výdaj, který být nemusí, který se dá použít i jinde a lépe.
Takže jak zní moje výzva pro tento měsíc? zkusme používat naše auta co nejméně to půjde. Já osobně se pokusím za měsíc leden nenajet víc než 300km. Ale pokud to půjde, tak se samozřejmě pokusím i o mnohem více. Jak se mi to podaří nebo nepodaří se dozvíte někdy začátkem února zde na blogu, takže držte palce.

2 komentáře:

  1. Nemám auto 8 let a žádné další neplánuji. Bez auta se dnes dá ve městě přežít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve větším městě určitě:) a i v tom, kde bydlím já se to s trochu cviku dá, ale někdy jsem rád, že to auto mám - ujede mi autobus do práce, na zkoušku, atd.. :) .. ale když se zpětně podívám na tuhle výzvu z minulýho roku, tak zjišťuju, že sem ji protáhl skoro na celej rok :) a jsem daleko spokojenější :)

      Vymazat