čtvrtek 23. června 2011

O plánech

My lidé máme ohromě rádi kontrolu a moc... Tak hodně, že jsme začali všechno plánovat, do všeho rýpat a snažíme se, aby všechno bylo podle nás. Jenom já, já ,já... Co bych vám, ale chtěl dneska říci...?
Zamyslete se teď na chvíli... kolik věcí máte na tento týden naplánovaných? Pokud jste podnikatele, nebo jenom máte rádi řád a pořádek, tak nejspíš máte svůj diář narvaný k prasknutí a všechno pěkně nalajnované... a teď se vás zeptám... nad kolika věcmi z toho plánu máte doopravdy kontrolu?



- nad tím, kdy chodím do školy? Toto se dá opravdu jenom těžko ovlivnit...
- nad tím, jak dlouho mi zabere napsnání článku na blog? Jde o kreativitu... během psaní mě může napadnout spousty tvořivých myšlenek, pokud se nesvazuji tím, že musím teď už dělat něco jiného...
- schůzku s kolegou? I když máte připravené témata.. tak se vždycky stane, že se odbočí od tématu, a často můžete pokud tomu dáte opět volný průběh přijít na hodně zajímavých myšlenek...
- nad svými cíli? Ale jděte.. jak víte co se vám stane za hodinu? Jak můžete vědět co bude za rok, dva? (ano je dobré mít zhruba představu kam se chci dostat, ale tady to končí). Nehledě na to, že se můžete snažit jak chcete a pokud zrovna ten den nenarazíte na dobré lidi, nebo vás zrovna nic nenapadne.. tak prostě ten cíl nesplníte...

Mohl bych pokračovat dál...  ale nemělo by to smysl.. kam tím vším mířím? Jednoduše k tomu, že si myslíme, že máme kontrolu nad vším... a následně, pokud se něco neděje podle našich plánů, tak máme sklony být smutní, nadávat, hledat příčiny atd...
Není jednoduší si připustit, že spousty věcí prostě neovlivním? A tak nemůžu dát dohromady ani žádné přesné plány? Kde beru informace pro svoje plány? Z minulosti,... inu pokud v ní nechci zůstat, tak bych se na ni neměl tak soustředit.. nebo ne?:) (tady mě prosím berte s rezervou hlavně pokud jste investoři, obchodníci s cennými papíry atd. tady může a měla by být minulost dobrým učitelem...ale o tom jindy).
Možná se vám zdá že bez plánů by to byl opravdový chaos... Možná ano, ale zkuste si týden neudělat žádný plán a vždycky jenom ráno, když vstanete, tak se zeptat sami sebe - co bych chtěl dneska dělat? Co mě dneska naplní šťěstím? Kvůli čemu jsem nadšený? a následně jednejte jenom podle toho. V momentě kdy vás to přestane bavit, zeptejte zase ... co mě teďka táhne k sobě? Co chci zkusit? .... Zjistíte, že můžete strávit celý den jenom děláním věcí, které vás baví (což ale nutně nemusí znamenat, že byste vůbec nepracovali). Najednou zjistíte, že jste daleko kreativnější, než kdy dřív... a život vás baví daleko víc. Třeba i zjistíte jak si tím, co vás baví vydělat peníze. kdo ví... rozloučil bych se citátem... :)

V chaosu je plodnost. ~Anaïs Nin

Žádné komentáře:

Okomentovat