čtvrtek 24. listopadu 2011

Kostel a jeho "vady"

Dneska začnu možná trochu netradičně :) ale inspiraci k napsání tohoto článku mi dneska dodal Tomáš Hajzler ve své předposlední snídani, kterou můžete najít TADY. Ale potřeboval jsem kromě té snídaně asi ještě slyšet dnešní přednášku na Masarykově univerzitě v Brně.

V krátkosti o filozofii kostela, ať víte o co běží. Tom Hajzler říkal, že jeho děda chodil do kostela a myslí si, že to bylo protože tam v neděli došel, poslechnul si který jsou ty správný věci, které se mají dělat a potom se mu tak nějak žilo líp. Nebo teda aspoň v neděli odpoledne.. v pondělí taky ještě super, úterý dobrý, středa už to začínalo trochu pokulhávat a čtvrtek se ještě nějak přežil a od pátku do soboty to zase bylo hrozný. Pak přišla neděle, šel do kostela a zase to bylo super atd.

Já osobně v tom chápání té filozofie vidím jeden zásadní problém. A to je nutnost do toho "kostela" chodit, abych se cítil dobře. A celkově to vidím i jako chybu u těch kteří si říkají "věřící" jenom protože do toho kostela chodí. A právě takhle jdou jeden den do kostela, aby si poslechnuli co mají dělat a jaké jsou ty správné věci.

Nedávno jsem poslouchal rozhovor se zpěvákem z Casting Crowns. A ten říkal hodně zajímavou věc - problém lidí co chodí do kostela je ten, že když z něj vyjdou, tak zapomínají na to co se v kostele naučili. Vyjdou ven a přijde jim, že teď jsou v jiném světě, ve světě kde musí o něco bojovat, kde to co funguje v kostele nefunguje. A tak se zase přepnou do jiného režimu.

Myslím si, že každý musí najít toho Boha, ten svůj kostel sám v sobě, když dojde domů z práce a nechat se tímhle vnitřním vedením výst k tomu, aby dělal další věci, které díky tomu vnitřnímu kostelu považuje za správné. V tenhle moment mám pocit, že ten koncept kostela opravdu dostává smysl, jelikož ho mám kdykoliv u sebe a můžu využívat té obrovské naděje, síly, inspirace atd. kdykoliv, protože všude si ho nosím sebou a nejsem závislý na tom, že v neděli musím někam jít, aby mi někdo řekl jak je to správné a já měl zase půl týdne v pohodě... takhle můžu mít v pohodě celý týden.

Máte k tomu nějaké vaše postřehy a nápady? Podělte se o ně s ostatními v komentářích :)

P.S. snídani jsem viděl už před nějakým časem a nevybavuju si přesně detaily atd.. takže doufám, že kdyžtak Tomáš odpustí určitý nepřesnosti :) a nebo případně můj pohled trochu poopraví, protože je taky možný, že jsem to nepochopil dost dobře :)

Žádné komentáře:

Okomentovat