pátek 25. listopadu 2011

Vše potřebuje odpočinek

Další z článků, ke kterým jsem tak nějak dostával inspiraci už docela dlouho, jenom jsem si to až do přednášky Toma Hajzlera nějak nebyl schopný dát dohromady...

Nevím už kde jsem tu myšlenku četl, ale od té doby co jsem si ji přečetl, tak jakobych ji viděl všude.

VŠE POTŘEBUJE ODPOČINEK

Ať se podívám kdekoliv kolem sebe, tak mám pocit, že většina nedorozumění a většina problému v práci, vztazích, sportu, učení... je způsobena tím, že si nedopřáváme dostatek odpočinku v průběhu této naší cesty za tím co chceme. Naše kultura nás učí, že máme jít neustále za tím čeho chceme dosáhnout... sněte, dřete, jděte si za tím a jednou to dostanete.

Víte nevidím nic špatného na tom snít, inspirovat se, nadchnout se pro něco. A souhlasím i s tím, že pokud se pro něco nadchnu, tak bych pro to měl aji něco udělat, protože dělat něco co miluju je ta nejlepší odměna, jakou můžete dostat. Ale nikdy byste neměli zapomínat na pravidelný odpočinek, čas který si vyhradíte jenom pro sebe, na odpočinek, přemýšlení (nad něčím jiným než za čím si jdete),... atd.

Protože co se stane, když budete neustále jenom zapálení, půjdete si za svým a budete ignorovat pravidelný krátký odpočinek? Prostě se to přehřeje a vy musíte zákonitě vyhořet. Příroda má tendence vracet se neustále k rovnováze a harmonii a to znamená i pro vás - pokud hodně tlačíte na pilu, snažíte se mít co nejlepší výsledky (a třeba je i máte) .. aniž byste si u toho chvíli odpočali, tak přijde stejně silná, ne-li silnější protichůdná síla. Ta vás následně uzemí a donutí vás odpočinout si daleko delší dobu než by jste odpočívali kdyby jste to dělali průběžně. Možná by se to dalo označit syndromem vyhoření... možná ne... ale mám pocit, že jsem si tím prošel taky už párkrát v menším a jednou v docela silné podobě.

Teďka ve světle posledních událostí opravdu můžu říct, že ten průběžný krátký odpočinek je potřeba všude kde se podíváte - v práci, ve sportu, ve vztazích, v podnikání... a v momentě kdy si neodpočinete, tak na to za čas šeredně dojedete... Na stranu druhou, teď když to víte, tak s ním můžete lecos udělat :)

Co si o tom myslíte vy? Podělte se o názor v komentářích :)

Žádné komentáře:

Okomentovat