neděle 24. června 2012

Flow života aneb EuroTrip 2012

Pro dnešní článek sem nevymyslel lepší název i když jsem se o to nějakou chvíli snažil. Rád bych trochu shrnul svoje zážitky z víkendovýho výletu do Řecka a to v čem mi zase trochu pootevřel oči a ukázal mi spoustu věcí jinak.

Abych to nějak uvedl... tak minulý víkend sme byli u Jarina v Řecku a u moře pod Olympem. Ale nebyli jsme v žádném hotelu,... byli jsme úplně bez ubytování. Měli jsme jenom nějaké jídlo, které jsme koupili po cestě... ale jinak nic. Ubytovali jsme se přímo na pláži na celtu, a na lehátka, která byla poblíž...

Moc jsem nevěděl co od toho čekat - přece jenom bez sprchy, WC, atd... Ale jak se hned ukázalo... tak to bylo to nejlepší rozhodnutí a snad i nejlepší za dlouhou dobu.

Proč? Díky té obrovské svobodě, kterou tohle nabízelo! Ráno jste nemuseli vstávat, protože snídaně je jenom od - do, když se vám nelíbilo, tam kde zrovna jste, stačilo vzít věci (kterých nebylo moc) a posunout se jinam. A stejně to bylo se vším ostatním - rozbalit si gril na pláži a grilovat při západu sluníčka se vám na hotelu jen tak nepoštěstí stejně jako hraní na kytaru, popíjení a zpívání za zvuku vln... A to všechno můžete dělat kdy chcete VY! Ne jenom když je to na programu hotelu (pokud to na něm vůbec je)....

A když najednou můžete srovnat váš život do teď, kdy jste měli všechno nalajnovené, a všude vás svazovaly nějaké povinnosti, tak to o to víc kontrastovalo s tím, jak může život jenom tak plynout. Tempem, které si určíte vy sami, směrem, který si určíte vy sami,... A nejlepší na tom je, že všechno co děláte vás baví, naplňuje.. a nemáte ani tendence se obtěžovat s něčím co by vás nebavilo, nebo co byste nechtěli...

Nechci tímhle říct, že je dobrý celej svůj život jenom tak proplout a nesnažit se o nic víc... Jenom chci říct, že je to rozhodně příjemná změna, která může leckomu pomoct uvědomit si spousty věcí - mě třeba pomohla rozhodnout se, že chci víc cestovat. A to ne po hotelech, jelikož když je člověk v hotelu, tak z té země nevidí skoro nic a když už jo, tak hodně zkreslený obrázek, jelikož v 90% případů je oblast okolo hotelů hodně rozdílná od normálního života v dané zemi...Můj další cíl je teď Svatojakubská cesta ve Španělsku... 500-800km projít pěšky...


2 komentáře:

  1. Ahoj Jirko,

    až budeš plánovat tu Svatojakubskou, dej vědět, také mě to zajímá, tak třeba se to časově potká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Roberte,
      mám v plánu to jít cce duben/květen 2013 - je to mimo sezónu, takže to nebude hlava na hlavě a nebude takový vedro. Ale mám v plánu to asi jít sám - a poznávat u toho sám sebe, studovat literaturu (chci po cestě konečně dočíst bibli - jakožto knížku, na kterou se odvolává hodně knížek osobního rozvoje), překonat svoje limity a naučit se spolehnout hlavně sám na sebe :)

      Vymazat