sobota 28. ledna 2012

Paulo Coelho - Poutník (Mágův deník)

Dlouho jsem nenapsal žádnou recenzi na knížku. A stejně tak dlouho se mi nepodařilo najít žádnou dost kvalitní aby mě donutila přečíst si ji až do konce. Před časem jsem si dal slib, že chci tenhle rok přečíst i jiné knížky než ty o osobním rozvoji a nějak jsem nevěděl kterou si vybrat. Až mě v obchodě zaujala právě tady tahle (a potom ještě jedna, ale o té zase až za čas) ... Paula jsem znal díky jeho dílu Alchymista, a když jsem si přečetl, že Poutníka napsal jako svoji první knížku, tak jsem se rozhodl, že si ji chci přečíst.

Knížka na mě od začátku působila.. jak to říct... lehce do fantasy žánru, a potom později postupem času se do ní začalo zapojovat i křesťanství ve své nejryzejší formě. Ovšem mě osobně tohle vůbec nevadilo. A možná bych řekl, že to dokonce dodávalo na kráse tomu příběhu, který autor vypráví.

Prý jde o značně autobiografické dílo, ve které Paulo popisuje svoji cestu za "posvátným" mečem po staré Svatojakubské cestě do Compostely ve Španělsku. Během cesty se učí spousty technik a poznává daleko lépe sám sebe. A díky svému průvodci Petrusovi se začne na svět dívat z úplně jiné perspektivy než se díval doposud. Nebudu se zde rozepisovat přesně nad tím jak se autorova cesta vyvíjela atd.. to si může přečíst už každý sám. A hlavně bych vás tím ochudil o spousty napětí, zábavy a nových poznatků.

I když se nejedná o knížku, které by byla napsána vyloženě jako kniha o osobním rozvoji, tak při troše přemýšlení (ke kterému určité pasáže vyloženě vybízejí) se může stát, že vám také otevře nové perspektivy, nový pohled na již zažité pravdy a spousty dalšího. Navíc je knížka docela tenká, dobře psaná a čte se skoro sama. Takže jednoznačně ji doporčuju všem :)

Můžete ji koupit třeba TADY.

Žádné komentáře:

Okomentovat