sobota 12. února 2011

Proč děláme věci, které nechceme?

Poslední dobou mi začíná docela rozum stát nad situacema, kdy někdo něco udělá a potom je mu špatně z toho co udělal, cítí se jako oběť. Ale sakra proč?
Přece pokud něco chci, tak to udělám, ale pokud něco nechci tak to nedělám. Obyčejný selský rozum... a přesto denní vidím lidi kteří....
- jdou a naládujou se v mekáči cheesema... ale potom ze sebe mají strašný pocit, protože zase budou tlustější
- jdou chlastat a druhý den mají opět výčitky že utratili spoustu peněz,...
mohl bych pokračovat o spoustě dalších věcí... 
A já se chci zastavit nad tím proč?... Proč to dělám, když vím, že za 10 minut, den,... se kvůli tomu budu cítit špatně a veškerou radost, kterou mi to přineslo, tak je fuč.
Nechci tím říct, že si člověk nemá udělat radost - když jím zdravě, tak si nedat toho cheese... Víte co? Já si ho klidně dám, ale počítám s tím, že když sem si ho dal, tak ho taky ze sebe někdy později vypotím, nedělám si starosti s tím, že budu tlustější, prostě jsem s tím smířenej když to udělám. Což pro mě má jednu obrovskou výhodu - Dokážu si tu věc/činnost daleko víc užít, jelikož se soustředím na to jak je vynikající :) a ne na to, že bych to už neměl, to už je moc atd... :)
Proč když vím, že nemám dost peněz a chtěl bych si koupit něco, tak stejně jdu večer na pivo? ... druhej den si pak budu mlátit do čela že zase nemám peníze na tu věc, kterou jsem chtěl...


Tohle jsou jenom 2 příklady,ale můžete si do toho dosadit jakoukoliv činnost, kterou děláte jenom kvůli chvilkovýmu potěšení na úkor těch skutečně důležitých věcí, které potřebujete, chcete a na kterých by asi měl stát váš život.


Jestli chcete, tak se můžete podělit v komentářích proč to děláte vy? :)
Já za sebe můžu říct, že jsem tohle docela dobře omezil :) a jenom čas od času si dopřeju něco navíc, co mi udělá radost, ale zároveň tak aby mi to nezničilo to, o co mi jde dlouhodobě...

Žádné komentáře:

Okomentovat