pondělí 13. června 2011

Minimalismus a tajemství

Hodně z vás co čtete můj blog už o filmu Tajemství (The Secret) minimálně slyšelo a nebo jste ho už i viděli. A hodně myšlenek právě z tohoto filmu jsem zde publikoval a hodně je podporoval. A poslední dobou by se mohlo zdát, že to není až tak úplně pravda podle toho co píšu v článcích o minimalismu atd. Já bych to rád v tomto článku uvedl na pravou míru.
V tajemství se neustále říkalo, že vy jste pány svého života, vy ho ovládáte skrze svoje myšlenky a skrze ně potom tvoříte svoji vlastní realitu. Problém většiny lidí, po tom co vidí tajemství je v tom, že si okamžitě začnou přát spousty věcí jenom pro sebe, nejsou vděční za to co už mají a nejsou schopní do toho dát žádný cit. Prostě chci víc peněz, lepší auto, větší dům, lepší ženu... pořád jenom já, já a já... Přitom to všechno chcete jenom proto, aby jste byli šťastní nebo ne?

Já si myslím, že účelem tajemství není až tak přitáhnout něco k nám. Ale spíše.. jak to říct.. přinést něco přes nás... Dát světu něco nového, něco navíc, někomu pomoct, dát někomu kus sebe, lásku,... Všechny ty ostatní věci přijdou samy, pokud dokážete být spokojení s tím "málem" co už máte a pokud vás i to malá dělá šťastnými. A následně ten proces, kdy vy něco dáváte světu (místo toho, aby on dával něco vám) z vás udělá lepší osobnost a často vám dodá i ty věci, které jste si tak přáli.

Nemusíte nutně vynalézt lék na nějakou zákeřnou nemoc, nebo vesmírnou loď. Přece úplně stačí, když rozzáříte úsměv na něčí tváři, pomůžete někomu nemohoucímu, dát kousek svého srdce osobě kterou milujete...  tím vším děláte svět o něco zářivější, laskavější a krásnější. A to všechno vás bude naplňovat štěstím, které tak hledáte.

Kolika lidem jste dnes už vykouzlili úsměv na rtech? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat