pátek 1. ledna 2010

Joe Vitale - Klíč

Po nějaké době přináším recenzi knížky Klíč od Joeho Vitaleho.
Knížka je rozdělená do 3 částí. Klíč, metody a zázraky. Trochu jsem se u té knížky bál, že to bude zase omývání těch samých věcí jako v The Secret. Přece jenom jsem ten film viděl už několikrát, ale nemám potřebu číst pořád dokola o tom samém jenom napsaném trochu jinak.

První část - Klíč - tady jsem opravdu měl pocit, že to je to samé co The Secret a moc se mi nechtělo číst dál, navíc mi přišlo že Joe dělá dost reklamy na své další knížky, atd. i když později začal propagovat i práci někoho jiného a tak nějak mi v hlavě docvaklo, že nejde o snahu prodat, ale o snahu dát inspiraci, kam jít dál, kde můžou být další zdroje k vašemu rozvoji. Navíc postupně to nabíralo na otáčkách a vtahovalo mě to víc a víc do čtení :) V podstatě je tato část asi hlavně pro lidi, kteří neviděli The Secret, tak shrnuje několik zásadních principů o zákonu přitažlivosti. Pokud jste ale The Secret viděli, tak můžete číst jen tak mezi řádky :)

Druhá část - Metody - tady už je knížka v solidních otáčkách a nutí vás, abyste ji přečetli skoro na jeden zátah. Joe tady popisuje, metody na očištění své mysli od všemožných bloků, negativity atd. až na jednu nebo dvě metody jsou opravdu jednoduché a použitelné a dokážou během chvíle člověku změnit náladu na silně pozitivní. Nezkoušel jsem úplně všechny, ale jenom ty které mě nějak zaujaly a táhlo mě to k nim, ale myslím že z těch 10ti si může vybrat opravdu každý. Tady už nejde o opakování z The Secret, ale jeho doplnění a když říkám doplnění, tak tím nemyslím to, že by se přidalo 1% navrch a zbytek se akorát přepsal jinak, tohle je opravdu možnost jak uvést celý zákon přitažlivosti do pohybu.

Třetí část - Zázraky -Třetí část mě z celé knihy bavila nejméně a popravdě mi asi i nejméně dala. Rozhovor Joeho a Leeho by mohl být kratší, kdyby mluvil jenom Joe, stejně to podstatné říká jenom on. Potom následuje kapitola o Joeho kurzech zázraků, která by se dala zkrátit tak na jednu stránku, a možná i na jednu větu - Aneb proč je dobré mít vlastního kouče. A poté následují techniky, jak uvolnit pocity z těla. Tato kapitola se čte docela obtížně, ale myslím, že ty cvičení by mohly leckomu pomoct od negativity.

Noo a jak bych knížku zhodnotil jako celek? Pokud jste už viděli The Secret, tak bych vám ji doporučil opravdu hodně! Možná to tak z výše popsanýho nevypadá, ale ta druhá část knížky má opravdu co nabídnout i vám a může vás hodně posunout. Pokud jste ještě The Secret neviděli, tak vám doporučuji se na něj podívat dříve než začnete číst klíč. Jelikož by vám chyběl ten celkový kontext do kterého knížka přidává další věci.
Pro koho knížka není? Pro silně negativní lidi, kteří ať jim dáte jakýkoliv důkaz nebo se je snažíte přesvědčit, že svět je úplně skvělej, že to je jenom o posunu v myšlení a oni to ignorují a nebo vás s tím pošlou někam. V takovém případě respektujte jejich svobodnou vůli a nechte je žít podle jejich přesvědčení.

Další bude knížka Mít vše hotovo od Davida Allena.

Žádné komentáře:

Okomentovat