čtvrtek 21. ledna 2010

Montgomery Lee - Už vím, kam se poděl tvůj sýr!


V knihkupectví mě zaujal hlavně nápis nad jménem této knížky - Věci se dají dělat dobře, anebo tak jako vždycky. Který mě donutil k nákupu knížky.

Jelikož jsem přečetl knížku Kam se poděl můj sýr? a opravdu se mi velice zalíbila, dokonce už několikrát putovala k hodně kamarádům, kterým tak nějak ukázala, že se vlastně nic hrozného neděje a prostě je jenom čas na změnu, a tak jsem čekal něco v podobném duchu. Ale ejhle, ono ne... takže dopředu říkám - POKUD ČEKÁTE ŽE JDE O POKRAČOVÁNÍ, NEBO NĚJAKÉ ROZŠÍŘENÍ, TAK SI TUTO KNIHU NEKUPUJTE!!

Toto tvrzení nemyslím nějak negativně, jenom je potřeba uvědomit si už než to koupím, že jde o něco jiného. V této knížce se autor zaměřuje na problém řízení firem a porovnává outsourcing a tradiční metody řízení.

Kniha začíná pozváním několika přátel, kteří se pohádají o tom, jestli je outsoursing v pořádku nebo ne a tak autor začne vyprávět příběh o ženě, která se dostane k mapě k sýrovému labyrintu a něco vevnitř jí říká že se tam chce vypravit. Celé město se jí ale vysměje až na 3 muže, které se její nápad zalíbí a postupně se tam vypraví.....
... a v labyrintu naleznou spousty sýru, který si rozdělí a rozhodnou se že ho do města dostanou přes továrny na výrobu sýra (aby o jejich skrýši nikdo nevěděl). Tady se ovšem rozdělí a už nepostupují spolu, protože každý má trochu jiné představy o stavební firmě a o svém projektu. A tak postupně se dočteme, jak byli jednotliví dobrodruzi úspěšní se svou metodou.

Knížka končí diskuzí všech lidí, kteří se původně na schůzce pohádali, a teď už v ní najdeme velmi dobré shrnutí a pár skvělých názorů, které se rozhodně vyplatí vzít na vědomí pokud podnikáte.

Celkově jsem knížku přečetl na druhý zátah, jelikož je psaná docela čtivě (i když na původní knížku Kam se poděl můj sýr opravdu ve čtivosti nemá). KNIHA JE URČENÁ HLAVNĚ PRO LIDI, VE VEDOUCÍCH POZICÍCH - MANAŽERY, a pod. Rozhodně už není pro všechny. Pokud nepodnikáte a podnikání jde mimo vaše vnímání, tak kniha pro vás není. V opačném případě můžete najít pár tipů jak si usnadnit práci.

Knížka vyjde zhruba na 200Kč, ale nejsem si úplně jistý, jestli těchto 200kč bylo vynaložených dostatečně účelně. Ovšem to už nechám na posouzení vám, protože každý si tam může najít něco jiného.

Žádné komentáře:

Okomentovat