pátek 12. listopadu 2010

Jak poznat, že jde o bordel?

Před několika dny jsem začal s totální čistkou všeho co mám a rozdělil jsem si to na dvě hromádky - to opravdu nutný a ten zbytek. A toho zbytku mám v úmyslu se zbavit v nejbližších dnech, pokud jsem se ho nezbavil rovnou. Řeknu vám je to tak osvobozující zbavit se tolika věcí, které stejně jinak jenom někde leží a ubírají si kousek vaší pozornosti - byť jenom malinký. Navíc je to docela i zábava zjišťovat co všechno vlastně mám o čem už ani nevím a následně to může přinést i nějaké peníze navíc když to dávám na aukro.

No jo, ale jak poznat ten "bordel" ty věci, které bych měl ze svého života odstranit? Pojďme se podívat na pár tipů…resp. Otázek, které když si položíte, tak byste měli hned vědět, jestli to je to opravdu nutné a nebo se toho můžete zbavit.

 

  1. Funguje ta věc? - Divili byste se kolik lidí doma skladuje takovou spoustu věcí, které ale už vůbec nefungují a nejdou ani opravit.
  1. Nahradil bych to, kdyby se to rozbilo a nebo ztratilo? - Pokud ne, opravdu to potřebuju?
  2. Vypadá to jako někdy použitelný, ale nikdy se to nevyužilo? - Pokud jste to nevyužili během posledního roku nebo 2, tak to nejspíš nevyužijete ani dalších 10 let. Pryč s tím. Navíc kolik takových věcí ke svému životu potřebujete?
  3. Schovával jsem si to/šetřil jsem si to? - opět je to plýtvání místem (a penězi), buď to použijte nebo to dejte dál.
  1. Slouží to ke svému účelu dobře?  - Podívejte se třeba v kuchyni. Většinou tam najdete spousty věcí, které většinou ani neslouží k ničemu,  ale prostě a jenom tam jsou a nebo už dosloužily.
  1. Je to hezky uloženo na místě kde se to nikdy nepoužije? - To, že mám věci hezky srovnané na poličkách ještě neznamená, že to není bordel. Pokud ty věci nepoužiju, tak k čemu je mám?
  2. Už jsem tu věc někdy použil? - Určitě na té velké hromadě všech věcí co máte bude i spousta věcí, které jste ani nikdy nepoužili. Některé byly dárky. Zkuste tyhle věci využít příštích pár dní a nebo je dejte pryč.

 

Co vy? Jak jste na tom s "bordelem"? :) Jak poznáte, že jde o bordel?

1 komentář:

  1. Pěkně položené otázky. To člověka opravdu donutí se něčeho vzdát.

    OdpovědětVymazat