úterý 2. listopadu 2010

Proč už v pátek nechodím pařit a nepiju?

A nejenom v pátek, ale v podstatě celkově. Už delší dobu se mi moc nechtělo chodit pařit, a poslední měsíc … no už skoro to vygradovalo úplně a popravdě řečeno vůbec mi to nechybí. Věc, která je naprosto nepostradatelná pro troufnu si říct drtivou většinou mladých lidí a je to jediná oáza na kterou se těší každý týden, až skončí škola a oni půjdou zapařit…
Samozřejmě, nemám proti tomu nic, klidně choďte pařit, kalit atd. Když si vzpomenu na ty spousty zážitků co mám z různých chlastaček, tak bych se mohl smát od rána do večera. I když občas byla i nějaká ne zrovna veselá příhoda, tak to ty pozitivní silně převýší.

Tak asi padá otázka proč jsem s tím teda přestal?

No, má to souvislost dalo by se říct se vším co jsem tady už psal. Ať už jde o to, že jsem začal sportovat a držet si zdravý životní styl, tak i s utěsněním zbytečných výdajů a se zjednodušením života.



Trochu to rozvedu… když se rozhodnete, že chcete vyrýsovat svoji postavu, tak musíte udělat dvě věci - omezit kalorie (což znamená tuky a právě alkohol) a dodat tělu dostatek pohybu. Pokud do těla každý týden napumpujete několik piv, tak nejenom že tělu dodáte takové množství kalorií (1 gram alkoholu má 7 kalorií, sacharidů a proteinů 4kalorie a tuku 9kal.) , že nebude vědět co si s nimi má počít, ale ještě navíc druhý den s opicí budete vyspávat a nebo minimálně budete celý den unavení, neschopní se probrat atd. Když k tomu připočítám ještě pobyt v tom extrémně zakouřeným prostředí, kde potom dojdete a všechno vám smrdí od cigaret, potu,.. Tak to taky není úplně to pravé ořechové.



Další efekt - utěsnění zbytečných výdajů. Každá taková párty stojí zbytečné peníze. A většinou docela dost. Když si vezmu jenom jeden takovej večer v Dukle, tak 30Kč vstup, 30kč za jedno pivo a když si dá člověk za večer minimálně 2, aby neměl žízeň tak už je to skoro 100Kč. A to jsme na minimu, často když se to rozjede, tak padnou 2-4 stovky za večer… a za týden to máme zase… a tak to jde pořád dokola a to nepočítám výdaje navíc, když se ožerete a potom si zničíte nějakou věc jako je telefon nebo tak. To vás potom večer může vyjít i na pár tisíc… Ale když zůstanu relativně u země a spočítám si že 200Kč za večer X 4 týdny X 12 měsíců tak jsem na částce 9600Kč což už je docela pěkná suma.. A při a pokud ji ročně investuju byť jenom při 5% úroku tak za 10 let mám něco přes 120 000Kč! Tzn. Že pokud  bych od 15cti do teď nechodil pařit tak jsem někde na částce kolem 106 000Kč (počítám 7 roků, a zhodnocení  15%, který je u mě reálný si myslím). Takže utěsňuju jeden velkej odtok peněz a raději oněch 800Kč za měsíc investuju :)



A co se týká zjednodušení života. Tak tady je to hlavně o tom, že se cítím šťastný když si můžu jít večer zaběhat, podívat se na dobrý film, pokecat si s kamarády, jít do sauny, meditovat a prostě našel jsem stejný, ne-li větší pocity štěstí v daleko jednodušších a míň náročných věcech než je chlastání. A vůbec mi to nechybí. Právě naopak ještě víc mě to motivuje spíš k tomu užít si ten večer DOOPRAVDY. A oproti večeru v dukle nebo na podobných místech mám výhodu v tom, že druhý den ráno můžu v klidu vstávat a užít si další skvělý den už od rána, stihnu toho udělat víc, nebolí mě hlava, není mi špatně.. Právě naopak cítím se plný energie a myslím, že moje tělo to opravdu oceňuje. A co je asi ještě hlavnější - umožňuje mi to být šťastný každý den v týdnu a nejenom v pátek když začne škola. Netěším se na pátek jako na nějakou modlu, ale užívám si celý týden a jsem šťastný i v pondělí ráno když týden začíná. :)



Tohle všechno neznamená, že už se nikdy neukážu na žádné párty, nebo akci. Ale znamená to že těch akcí bude o 99% míň, a budou to spíš komornější akce třeba pod širákem nebo tak, jednou za rok nebo podobně. A kdo ví jak moc budu pít i na nich popř. jestli se zúčastním. Protože tak jak je to teď mi to naprosto vyhovuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat